Brev:
Forslag til dagsplan
19. januar 2017
Alder:
8 mdr.
Forslag til dagsplan
Hej Helen
Jeg kunne godt tænke mig dit forslag til dagsplan til vores datter på 8 måneder, da jeg er i tvivl om hun får mad nok. Hun er glad og frejdig, så helt galt kan det ikke være :) - men er alligevel i tvivl.
Jeg har kigget på dine forslag til andre læsere og kan se, du foreslår natgrød og formiddagsmad. Vores problem om morgenen/formiddagen er, at hun er ret træt og er kun vågen ca 1-1,5 time før hun sover igen. Og om aftenen går hun for tiden i seng kl 19-19.30 så med aftensmad kl. 18 virker det voldsomt at skulle give hende mad igen. Det skal siges, at hun elsker al sin mad og er begyndt selv at ville hjælpe rigtig meget til, når den værste sult er stillet :) Hun er god til at tygge og tænderne myldrer frem lige pt. så vi nu er oppe på 4 med flere på vej. Det virker ikke umiddelbart, som om hun har en stopklods - hun kan godt afvise for så at spise noget andet, og også derfor er jeg i tvivl om hun får mad nok.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
Kl. ca 8: Vågner, får flaske og derefter og får grød med frugtmos og vand af kop
Kl. 9-9.30: Sover 1-1,5 time.
Kl. 11.30: Frokost (mos, rugbrødshapser, frugt, vand af kop)
Kl. 14-14.30: Flaske. Sover ca 1-1,5 time (Det er nyt at hun ikke sover længere - tidligere var det 2-2,5 time)
Kl. 16-16.30: Tilbud flaske men gider den ikke - derefter eftermiddagssnack (lidt brød og frugt eller frugtmos)
Kl. 18: Aftensmad - stort set hvad vi spiser.
Kl. 19.30: Puttes efter flaske
Hun får ca 4 flasker i døgnet a ml 90-120 ml. Vi har ikke indlagt natflaske til hende - skal vi det eller er det okay at gå så længe uden mad? Om natten vågner hun et par gange men som oftest er det mere tryghed hun søger mere end hun er sulten.
Hvor meget MME skal hun have med hendes alder? Og skal vi stadig konsekvent tilsætte MME (pulver) til hendes grød? Vi gør det kun, hvis der er noget tilbage fra hendes flaske.
Det var vist spørgsmålene for denne gang - glæder mig til at høre dit forslag :)
Hilsen
Rikke